سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
انرژی های نوین دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۴:۴۰:۰۶

رتبه نخست اروپایی آلمان در انرژی بادی فراساحل

باشگاه خبری فراساحل: آلمان در سال 2015، انگلیس را در رابطه با سرمایه‌گذاری در نصب توربین‌های بادی دریایی در آب‌های اتحادیه اروپا پشت سر گذاشته است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا از برلین، طبق گزارش «انجمن تولیدکنندگان اروپایی انرژی بادی» (EWEA) سرمایه‌گذاری در بخش توربین‌های بادی فراساحل در دوره بین 2014 و 2015 در اتحایه اروپا دوبرابر شده است. در این دوره هم تعداد توربین‌های بادی فراساحل نصب شده و هم سرمایه‌گذاری در این بخش دو برابر شده است. در دوره یادشده، سرمایه‌گذاری در این بخش رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده و به بیش از 13 میلیارد یورو رسیده است. در سال گذشته، آب‌های اتحادیه اروپا بیش از سه گیگاوات ظرفیت جدید مزرعه بادی دریایی را پذیرا شده‌اند و اکنون نیز هزینه 10 پروژه جدید دیگر برای ظرفیتی برابر با سه گیگاوات تصویب شده و در دست اجرا است. این گزارش می‌افزاید که در سال 2015 دانمارک و اسکاتلند سرمایه‌گذاری قابل توجهی را در بخش انرژی بادی فراساحل انجام داده‌اند ولی بیشترین سرمایه‌گذاری را آلمان انجام داده و بدین ترتیب انگلیس را در این زمینه پشت سر گذاشته است.

داده‌های 2015 در رابطه با تولید انرژی بادی فراساحل
در حالی که انگلیس 556 مگاوات انرژی بادی فراساحل را در شبکه اروپایی قرار داده است، آلمان 2.3 گیگاوات ظرفیت جدید را به خانه خود برده است. در سال 2015 هلند نیز با افزودن 180 مگاوات به شبکه اروپایی، در مقام سوم قرار گرفته است. داده‌های فوق مربوط به آب‌های مشترک کشورهای اتحادیه اروپا است درحالی که در بخش آب‌های ملی، انگلیس با پنج گیگاوات مقام نخست را در میان کشورهای اروپایی در زمینه تولید انرژی بادی دریایی در دست دارد. این گزارش می‌افزاید که در سال 2015 تعداد 754 توربین بادی دریایی به طورکامل به شبکه متصل شده اند، اندازه میانگین توربین‌های بادی از 3.7 مگاوات به 4.2 مگاوات در کمتر از یک سال افزایش یافته و امید تولیدکنندگان بر این است که بتوانند مدل‌های توربین‌های بادی دریایی بیشتری را تولید کنند.  این گزارش در عین حال اشاره می‌کند که ظرفیت نصب توربین های جدید در اروپا در 2016 و سال های بعد رشد کمتری را خواهد داشت و در سال 2020 ظرفیت تولید انرژی بادی فراساحل به 20 گیگاوات خواهد رسید.  گزارش یادشده می‌افزاید که بخش صنعت تولید توربین‌های بادی دریایی پیشرفت‌های ملموسی را در کاهش هزینه کسب کرده اما دولت‌های اروپایی باید تصویر روشنی از حجمی که برای بلندمدت پیش‌بینی می‌کنند و نیز چارچوب قانونی که سرمایه‌گذاری‌های لازم را هدایت کند، ارائه دهند.



  کد خبر : 1253
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :